moottoritila pestiin jotta voimme paikantaa vuotokohdan paremmin |
kyseinen auto vuosi erittäin paljon moottoriöljyä auton ollessa käynnissä.
epäilimme vasemmanpuoleisen pytyn venttiilin-työntö tankojen suoja putken revenneen.
pesimme auton moottoritilan liuotin aineella ja aloimme tutkimaan vuotoa
Auton ollessa nosturilla, kurkkasin moottorin suoja pellin raosta ja totesin öljyvuodon tulevan työntangon ratkenneesta suojaputkesta.
öljyvuodon löydettyäni, valuttelin öljyt ja nesteet pois moottorista ja aloittelin purkamaan pakoputkea ja muita suojapeltejä edestä.
pakoputken kokonaan irroituksen jälkeen, irroitin jäähdytysneste putken ventiilikopan edestä, jonka jälkeen pääsin tarkastelemaan vuotokohtaa tarkemmin.
pakoputki osaksi irroitettuna |
kokonaan ilman pakoputkea ja neste putkea |
kuvan venttiilityöntötankojen suojaputket oli viottuneet niin pahasti että ne on vaihdettava. |
Tämän jälkeen, irroitin moottorin venttiilikoneiston kopan, joka oli yhdellä sangalla kiinni. sen jälkeen irroitin venttiilikoineston avaamalla kaksi sen kiinnitysmutteria.
venttiilikoppa ja venttiili koneisto |
sylinterikansi jossa venttilit paikallaan. |
sitten jätin loput nesteet valumaan kannen irroitusta varten.
Hyvä että vuotokohta löytyi. Meidän täytyykin moottoriöljyt taas kohta vaihtaa. Meiltä löytyy myös yksi auto pihasta, joka ei ole ollut käytössä hetkeen. Siinäkin taisi olla jonkinlainen vuotokohta. Ensi kesänä mieheni ilmeisesti aikoo senkin kunnostaa. https://www.korpiauto.fi/kaikki-tarvittavat
VastaaPoista